Blanckendael

Blanckendael park 16 mei 2015.

Zaterdag 16 mei zijn we met 19 personen naar Blanckendael park in Tuitjenhorn geweest.
Om 11.00u vertrokken we uit Bolsward met lichte regen maar bij aankomst bij het park was het droog en een uur later verscheen ook nog de zon.
In het park eerst naar het restaurant voor koffie, thee en appeltaart met slagroom.
Achter het restaurant was een museum met allerlei attributen en gereedschap uit vervlogen tijden te bezichtigen. Daarna naar buiten bij de kooien en veldjes langs waar de dieren, vogels en vissen zich lieten bewonderen. Nadat alles bekeken was zijn we naar De Boet in Hoogwoud gereden, in het tuincentrum is alles te koop wat je maar kan bedenken en dus allemaal met een kofferbak vol weer naar huis. Om 17.00u verzamelen bij de auto en vervolgens naar de Zingende Wielen bij Den Oever, alwaar een gereserveerde tafel voor ons klaar stond. Er kwamen in de loop van een paar uur, na een lekker glaasje, warme broodjes, soep en veel later diverse soorten warm vlees met saus, friet, gebakken aardapeltjes, groente en toetjes voorbij waar we weer flink van hebben genoten.
Iets na 20.00uur was alles op en heeft iedereen zijn eigen huis weer opgezocht.
Ruurd Oosterkamp