Clubavond

JAARVERGADERING 2024

Op 5 maart 2024 vindt de jaarvergadering plaats in Gebouw Hollandia, Nanne Reijnstraat 16 te Bolsward. Tijdens deze vergadering worden het jaarverslag van de secretaris en het financiele verslag van de penningmeester besproken en de vergadering zal gevraagd worden beide stukken goed te keuren.

EERSTE CLUBAVOND 2022

Op dinsdag 29 maart 2022, aanvang 20.00 u . Zoals gebruikelijk  vindt dat plaats in Gebouw Hollandia, Nanne Reijnstraat 16 te Bolsward.  Tijdens deze avond zullen we o.a. vindt de herverkiezing van bestuursleden plaats en zal Bert Lenten een presentatie geven over internationale bescherming van watervogels. Verder worden het jaarverslag van de secretaris en het financieel verslag van de penningmeester besproken en de vergadering zal gevraagd worden beide stukken goed te keuren.  Voor meer informatie over deze avond klik hier.

OVERZICHT LEZINGEN

LEZING OVER INTERNATIONALE BESCHERMING VAN WATERVOGELS

Op 29 maart 2022 heeft Bert Lenten (secretaris BEO) een presentatie gegeven over internationale bescherming van watervogels.  Bert heeft de 15 aanwezige leden via een Power Point Presentatie verteld over het het Afrikaan-Euraziatische Watervogel Verdrag (AEWA), . Voor meer informatie  over AEWA zie  www.unep-aewa.org .

LEZING KROMSNAVELS UIT ZUID-AMERIKA

17 september 2019 is met een lezing van Adri van Kooten, over kromsnavels uit Zuid-Amerika, de nieuwe verenigings-locatie in gebruik genomen. Met 22 vogelliefhebbers was er een goede opkomst die hebben genoten van de vele plaatjes en filmpjes van Ara’s, Pionissen, Brotogerissen en andere papagaaien en parkieten.

LEZING OVER PRACHTVINKEN

17 september 2018 hield de heer Wagenaar uit Flevoland op onze contactavond een lezing over prachtvinken. Op deze drukbezochte avond konden van de bekende en ook minder bekende vogels.

LEZING OVER NIEUW ZEELAND

6 maart 2017 hield Jan Weistra een prachtige lezing over New Zeeland.

LEZING OVER ANTARCTICA

Maandag 7 september 2016 toonde de heer Nico Jorg een prachtige stoere film over zijn reis naar Antarctica.

LEZING OVER UILEN

Op 2 November 2015 hebben we genoten van een dia en filmvoorstelling van Johan de Jong over uilen  en speciaal de kerkuil.

LEZING OVER GOULDAMADINES

Dhr. Jan de Kerk gaf 13 april 2014 een lezing over Gouldamadines. Hij toonde beelden van het leven van deze vogels in de natuur van Australie en hoe goulds bij ons gehouden worden.

LEZING OVER VRIJWILLIGERSWERK IN AFRIKA

Op maandag 7 oktober 2013 hebben we kunnen genieten van een presentatie van het vrijwilligerswerk dat Martin van Wijngaarden in Afrika verricht heeft.

Maak jouw eigen website met JouwWeb