Beo uitje vogelopvang Erica – Taman Indonesia

Geslaagd BEO-uitje 2019.

Op zaterdag 25 mei hebben we weer ons jaarlijks reisje gemaakt.  De groep bestond uit 15 personen. Dit is wel eens meer geweest. Die mensen die niet mee waren hebben toch wat gemist.

Onze eerste bestemming was vogelopvang  World of Birds Foundation in Erica, een dorp achter Emmen.   De koffie met cake stond klaar en we kregen uitgebreid uitleg van de beheerder Michel van der Plas. Hij is vroeger in zijn eigen achtertuin begonnen. Daarna een aantal jaren zijn de vogels ondergebracht bij Hortus Haren en nu is de opvang in Erica in een voormalig  kassenbedrijf.  Hierin zijn twee afdelingen gebouwd.  Een opvang- en een kweekafdeling.  Er worden zo’n 1800 vogels gehouden. Deze zijn allemaal om verschillende redenen daar terecht gekomen.  Soms via dierenambulance, in beslagname door justitie en er worden ook wel  vogels ingebracht omdat mensen er niet meer voor kunnen of willen zorgen. Er zijn 6 mensen in loondienst en 35 vrijwilligers werkzaam.  We hebben een uitgebreide rondleiding gehad in het opvanggedeelte.  Het zag er allemaal zeer verzorgd uit en iedereen was onder de indruk.

Hierna zijn we naar Kallenkote gereden naar het tropisch dierenpark Taman Indonesia. Een kleinschalig park met een geheel vernieuwd documentatiecentrum.  Er waren veel vogels te zien in volières waar je in kon wandelen en er waren  verschillende civetkatten, otters en marterberen.

Ook werd er uitgebreid gebruik gemaakt van het zonnige terras.

Rond 5 uur zijn we weer richting Bolsward gereden en  hier hebben we heerlijk gegeten bij WOK-Bolsward.  We kunnen terug zien op een geslaagd dag.

Geert Wind.

Maak jouw eigen website met JouwWeb